Boosheid πŸ˜ πŸ‘ΏπŸ˜‘

Gepubliceerd op 6 maart 2022 om 16:21

Omgaan met je Boosheid, maar hoe dan?

De 4 basisemoties die we onderscheiden zijn: Bang - Blij - Boos- Verdrietig

Het is belangrijk om te weten hoe je jezelf voelt en hoe dat gevoel heet. Je kunt dan aan andere mensen vertellen en laten merken wat je voelt!

Zij kunnen daar dan rekening mee houden of jou vooruit helpen, net wat jij wenst. 

 

Je mag emoties voelen, maar als je er last van hebt, dan kun je daar wat aan doen!

  • Zodra je voelt dat je boos, bang of verdrietig begint te worden, kun je proberen om te gaan bewegen. Want, als je beweegt, komt er een stofje (endorfine) in je hersenen vrij dat ervoor zorgt dat je vrolijker wordt. Het werkt ECHT! Ga dus een stukje wandelen of sporten voor de papa's en mama's. De kinderen kunnen dan buiten spelen, springtouwen, balletje trappen, klimmen enz..
  • Je kunt natuurlijk ook binnen bewegen als je niet naar buiten wilt, zoals dansen, koprollen ;-) je komt vast op ideeën. 
  • Zoek een rustige plek op voor jezelf waar je je kunt ontspannen en waar mensen je niet kunnen storen. 
  • Wat ook helpt, is voor jezelf opschrijven waarom jij je zo vervelend voelt? Zo schrijf je het een beetje van je af. 
  • Let ook op je ademhaling. Door rustig te ademen word je ook rustiger. Rustig ademen doe je met je buik. Je ademt via je neus in naar je buik, alsof je een ballon opvult en blaast het weer rustig uit door je mond. Leg hierbij allebei je handen ook rustig op je buik. 
  • Laatste lichaamsgerichte tip: Span je spieren 15 seconden heel stevig aan in heel je lijf en ontspan ze daarna.. Je zult dan voelen dat je lijf rustiger wordt. 

 


«   »